2018-04-30 10:00Pressmeddelanden

Yrkes-SM 2018 i Uppsala

Yrkes-SM 2018

Mellan 25-27 april 2018 så pågick Sveriges största evenemang för yrkesprogram i Uppsala: Yrkes-SM 2018! På plats fanns skolor från hela landet som visade upp sina expertiser inom yrkesprogram och framförallt så pågick tävlingar inom massor av olika yrken. Bakom evenemanget står Worldskills Sweden som är ett samarbete mellan LO, Svenskt Näringsliv och Svenska staten.

gymnasium.se var på plats och träffade bland annat Evelina som visade upp sina blomkransar och Staffan som är vice VD för Frisörföretagarna. Läs hela artikeln här!

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations.com Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se och findcourses.co.uk.