2018-03-21 07:33Pressmeddelanden

Sveriges populäraste inriktningar under 2017

null

Den mest sökta inriktningen på gymnasium.se under 2017 var precis som året innan naturvetenskap. Den näst mest sökta var under 2016 juridik men den har idag halkat ner på en femte plats, under 2017 hamnade istället stylist på en andra plats. Vi på gymnasium.se har sammanställt antalet sidvisningar för varje inriktnings söksida och listat de tio populäraste inriktningarna, i fallande ordning.Nu är gymnasievalet över - men vilka inriktningar var mest populära under 2017? Vi har

Nu är gymnasievalet över - men vilka inriktningar var mest populära under 2017? Vi har sammanställt årets mest besökta inriktningar på gymnasium.se och listar nedan de tio mest populära inriktningarna i Sverige! I listan finns både högskoleförberedande program och yrkesförberedande. Hur ligger ditt program till?

Se hela listan här!

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om alla gymnasieskolor i Sverige. Bakom gymnasium.se står Educations Media Group, som driver söktjänster som till exempel studentum.se, utbildning.se och kurser.se.

Gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På Gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom Gymnasium.se står Educations.com Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se.