2019-05-23 07:35Pressmeddelanden

Skolan som lyckats med det ovanliga

Emma Rosengren, Rektor FoucaultgymnasietEmma Rosengren, Rektor Foucaultgymnasiet

Så får Foucaultgymnasiet ut unga i arbetslivet efter särskolan.

Tätt samarbete med Arbetsförmedlingen och ämnesintegrering är två viktiga byggstenar i skolans strategi. Möt Emma Rosengren rektor på skolan där alla elever där alla elever kommer ut i arbetslivet efter examen.

Att få ut unga i arbetslivet efter gymnasiesärskolan är en utmaning många gymnasiesärskolor möter. Emma Rosengren har arbetat som rektor på Foucaultgymnasiet i två och ett halvt år. Hon blev uppmärksammad av Myndigheten för Delaktighet (MFD) på grund av hennes och Foucaultgymnasiet arbete med att få ut sina elever i sysselsättning efter gymnasiesärskolan.

- Under elevens tid i gymnasiesärskolan ska det inte bara vara fokus på tiden i gymnasiesärskolan utan även på livet efter.

Emma Rosengren, Rektor Foucaultgymnasiet

Vi på gymnasiesärskola.se har intervjuat Emma för att få en större inblick i vad som gör att de har lyckats så bra med introducera sina elever ut i arbetslivet. Läs intervjun med Emma på gymnasiesärskola.se

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 300 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se och findcourses.co.uk.