2018-01-22 11:00Pressmeddelanden

Plugga spelutveckling på gymnasiet!

Ett av världens snabbast växande medium och nöjen är TV-spel och dess tillhörande industri, detta innebär också att arbetsmarknaden konstant växer för de som skapar spelen. Sverige har på senare år gjort sig känt som ett föregångångsland när det kommer till just spelutveckling med företag som DICE, Avalance, King, Massive, Paradox och Starbreeze.

Vi på gymnasium.se reder ut de olika yrkesrollerna som finns inom spelindustrin och listar vilka skolor som erbjuder spelutveckling på gymnasiet. Läs hela artikeln här!

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations.com Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se och findcourses.co.uk.