2019-11-28 14:16Pressmeddelanden

Experten tipsar: Så sparar du bäst

Elin Agorelius, verksamhetschef på Ung Privatekonomi, ger gymnasieelever en snabblektion i sparande och privatekonomi. Elin Agorelius, verksamhetschef på Ung Privatekonomi, ger gymnasieelever en snabblektion i sparande och privatekonomi.

Aktier, fonder eller sparkonto? Elin Agorelius, verksamhetschef på Ung Privatekonomi, reder ut vad du som ung, eller som förälder till en gymnasieelev, bör tänka på för att få till ett effektivt sparande.

Att spara pengar vet de flesta är bra, men kanske inte att det går att tjäna pengar på att spara rätt. Vi har låtit en expert berätta mer om de olika alternativen som finns för dig som ung. Elin Agorelius, verksamhetschef på Ung Privatekonomi, ger i ett inlägg på gymnasium.se en snabblektion i sparande och privatekonomi.

Hur ska jag placera pengarna jag tjänar på mitt extrajobb? Och vad innebär aktier och fonder rent konkret? Elin Agorelius presenterar tre alternativ på sparande och deras för- och nackdelar. Ett inlägg du inte får missa om du är intresserad av att få lite extra pengar på banken!

Läs inlägget i sin helhet här.

Ung Privatekonomi är ett oberoende skolprojekt som utbildar Sveriges gymnasieungdomar om privatekonomi och sparande. Framförallt i form av deras föreläsning som skolor kan boka in kostnadsfritt. Läs mer om organisationen på www.ungprivatekonomi.se.

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 300 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se och educations.com.