2017-11-06 09:33Pressmeddelanden

De 10 populäraste yrkena i Stockholm

null

Vad vill du bli när du blir stor? Vilket program ska man läsa för att bli läkare? Vad gör en ingenjör? Yrkesguiden besvara alla dina frågor och mycket mer!I Yrkesguiden finns information om över 200 olika yrken - vad ska man läsa på gymnasiet för att bli ett visst yrke, vad gör man som ett visst yrke och vad finns det för möjligheter att få jobb. Yrkesguiden hjälper dig planera din framtid! De populäraste yrkena i Stockholm! Nedanför hittar du topp 10 yrken som ni gymnasievälj

De populäraste yrkena i Stockholm!

Nedanför hittar du topp 10 yrken som ni gymnasieväljare i Stockholm har kollat in mest i Yrkesguiden. För att veta mer om yrkena, klicka dig in på dem som intresserar dig. Få inspiration inför gymnasievalet!

1. Ingenjör

2. Ekonom

3. Advokat

4. Jurist

5. Byggingenjör

6. Arkeolog

7. Apotekare

8. Mäklare

9. Banktjänsteman

10. Socionom

Vi har en hel lista på yrken som finns därute!

Gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 167 000 besök i månaden. På Gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom Gymnasium.se står Educations Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se.

Gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På Gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom Gymnasium.se står Educations.com Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se.