Pressrum

Följ Gymnasium.se

Gymnasiebarometern 2017 - Statistik och trender bland blivande gymnasieelever

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2017 13:23 CET

Gymnasiebarometern är en årlig rapport från Gymnasium.se. I Gymnasiebarometern delges och presenteras statistik rörande dels Gymnasium.se och hur målgruppen använder tjänsten, men lägger också stor vikt vid att förmedla kunskap och insikter om hur blivande gymnasieelever letar efter utbildning idag. Vilka problemställningar har de och hur de ser på gymnasievalet i stort?

Gymnasium.se har med hjälp av sin stora medlemsdatabas en unik möjlighet att förmedla kunskap och insikter kring blivande gymnasieelever och de frågor och funderingar de har inför gymnasievalet.

- Med Gymnasiebarometern vill vi sprida kunskap och informera om hur målgruppen (blivande gymnasieelever) använder internet för att leta information, vilka program de söker efter, vilka frågor och funderingar de har m.m. Alla gymnasieskolor runt om i landet funderar över dessa saker och med Gymnasiebarometern kan vi ge dem viss hjälp på traven vilket är väldigt kul, säger Erik Appelberg, kommunikationschef på Gymnasium.se.

I Gymnasiebarometern 2017 går det bland annat att läsa om:

  • Gymnasieprogrammen som var populärast under 2016
  • Inriktningarna som var populärast under 2016
  • Populäraste sökorden under 2016
  • Gymnasierapporterna - Läs våra viktigaste upptäckter om målgruppen
  • Recensioner - Därför är elevrecensioner viktiga för gymnasieskolor
  • Studie- och yrkesvägledning - Vilka frågor har blivande gymnasieelever under året? 
  • Yrkesguiden - Nysatsning & topplistor
  • Sociala medier - Tips och tricks för gymnasieskolors digitala närvaro
  • Digitala trender för 2017 - Bli redo för framtiden

Gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 167 000 besök i månaden. På Gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom Gymnasium.se står Educations Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se. 

Bifogade filer

PDF-dokument

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera