2018-10-16 11:50Pressmeddelanden

Vägledarträffen - En fullträff!

Vägledarträffen 2018Vägledarträffen 2018

Vägledarträffen är ett återkommande arrangemang där studie- och yrkesvägledare får ta del av inspirerande föreläsningar inom utbildning. I år expanderar Vägledarträffen med två nya orter, Göteborg och Malmö. Tidigare Vägledarträffar har arrangerats i Stockholm.

Första stoppet för Vägledarträffen skedde i Stockholm fredagen den 12/10 och idag den 16/10 är vi på plats i Göteborg. Imorgon den 17/10 är det dags för vårt sista stopp i Malmö.

På schemat står bland annat föreläsningar från Utbildningscenter Autism och Ungdomsbarometern samt en frukost där deltagarna får möjlighet att mingla och knyta kontakter med andra studie- och yrkesvägledare.

Vägledarträffen anordnas av Studentum och gymnasium.se, de två ledande söktjänsterna för eftergymnasiala respektive gymnasiala studier. Höstens träffar har lockat 250 studie- och yrkesvägledare till att delta.

Konceptet Vägledarträffen startades 2017 och tack vare den höga efterfrågan har upplägget inför hösten 2018 utvecklats och blivit ännu bättre! Arbetar du som studie- och yrkesvägledare? Då kan du läsa mer om Vägledaträffen här!

Här är alla som talar under höstens Vägledarträffar:

• Utbildningscenter Autism
  • Ungdomsbarometern
  • Yrkesplugget
  • Newton
  • IHM

Vägledarträffen arrangeras av söktjänsterna gymnasium.se och studentum.se. Vi är en del av EMG - Educations Media Group. Tillsammans arbetar vi med visionen att hjälpa alla i hela världen att hitta sin utbildning.