2019-01-31 12:10Pressmeddelanden

Tjejer & teknik: Maja Pålsson

Jag minns att vi reste till USA på semester med familjen, och jag tyckte det var läskigt att flyga. Jag tänkte att “om jag flyger planet själv så har jag ju kontroll över läget”

I vår nästa del av artikelserien “Tjejer & Teknik” träffar vi Maja Pålsson, som går sitt andra gymnasieår på Ljungbyhed Flygteknikcenter. Maja flyttade hemifrån redan som 16-åring för att följa drömmen om att en dag kunna jobba med flygplan. En dröm hon haft sedan hon var sex år gammal.

Läs mer om Maja och hur det är att plugga till flygtekniker här!

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations.com Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se och findcourses.co.uk.