2019-01-21 08:50Pressmeddelanden

Tjejer och teknik: Emma Nord

Tjejer och Teknik: Emma Nord

För att lyfta och inspirera tjejer som läser eller är intresserade av att börja teknikprogremmet har vi på gymnasium.se artikelserien “tjejer och teknik”. I artikelserien träffar vi tjejer som är på väg mot sina drömjobb inom teknikbranschen, i denna del av “Tjejer och teknik” träffar vi Emma Nord som går Teknikprogrammet med inriktning Teknikvetenskap på Nacka gymnasium. I Emmas klass är hon en av 7 tjejer av totalt 40 elever.

Det är bara äldre som frågar om det är jobbigt att gå i en klass med så mycket killar. Det är ingenting jag tänker på, eller bryr mig om. Att tänka att det skulle vara jobbigt skrämmer nog bort en hel del andra tjejer från att våga söka.

Emma Nord, 17 år.

Klicka här för att läsa hela artikeln.

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations.com Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se och findcourses.co.uk.