2018-09-06 13:55Pressmeddelanden

Så säger riksdagspartierna om skolan

Vad tycker ditt parti?

En av de viktigaste valfrågorna är skola och utbildning. Riksdagspartierna är överens när det gäller vissa saker – läraryrket måste bli mer attraktivt och skolmiljön måste bli bättre. Men i andra frågor står de på olika sidor.
Ska skolan vara statlig eller inte? Från och med vilken årskurs ska eleverna betygsättas? Och hur ska vi göra för att lärarna ska bli fler och bättre? Få koll på vad riksdagens partier tycker i skolfrågan och se vem som lyfter det du tycker är viktigast!

Vi på gymnasium.se har listat åsikter kring skolfrågan från samtliga riksdagspartier. Läs artikeln här.

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations.com Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se och findcourses.co.uk.