2019-05-17 13:20Pressmeddelanden

Många nöjda studie- och yrkesvägledare på Liseberg idag!

Idag den 17 maj anordnade Studentum.se och gymnasium.se Vägledarträffen i Göteborg - en förmiddag med inspirerande föreläsningar utformade för studie- och yrkesvägledare. Vägledarträffen är ett återkommande evenemang som anordnas en gång per termin i Malmö, Göteborg och Stockholm.

På agendan stod föreläsningar från Studentum och gymnasium.se om alternativt urval, Göteborgs Tekniska College och Jämställt. Övergripande teman var normkritik, möjligheten att komma in på universitet och högskola utan högsta betyg, industrins framtida kompetenser och hur skolan arbetar för att möta dessa.

Innan föreläsningarna bjöds det på frukost med möjlighet för deltagarna att nätverka och knyta kontakter med andra studie- och yrkesvägledare.

Dagen var över förväntan, jag är väldigt glad att jag tog mig tid att komma hit och det var väldigt matnyttig information!

Linda Westler, studie- och yrkesvägledare Alströmergymnasiet

Vägledarträffen anordnas av Studentum och gymnasium.se, de två ledande söktjänsterna för eftergymnasiala respektive gymnasiala studier. Konceptet Vägledarträffen startades 2017 och har sedan dess bara ökat i antal besökare och popularitet. 2018 utökades träffen från att bara ske i Stockholm till att även hållas i Malmö och Göteborg.

Det här var det tredje och sista stoppet på Vägledarträffs-turnén och vi känner att vi avslutar Vägledarträffarna VT 2019 på topp! Göteborg bjöd på många syv-deltagare och mycket bra föreläsningar. Som ett plus så fick vi skönt väder!

Anna Hansback, Studentum.se

Vägledarträffen i Göteborg var den tredje och sista för i vår. Läs mer om evenemanget och de kommande träffarna i höst här!

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 300 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations Media Group, som även driver söktjänsten Studentum.se, utbildning.se och findcourses.co.uk.